ייעוץ בנושא משכנתאות בזמן קורונה
הרבה פעולות או נושאים שונים שקשורים בתחומי החיים היו חייבים להיעצר עכשיו בשל המציאות החדשה שנכפתה עלינו. אין זה פשוט לצאת לחל"ת, להתחיל לעבוד במתכונת מצומצמת או להישאר בבית עם ילדים צעירים ללא היכולת לצאת החוצה מתי שרוצים. אחד הדברים המהותיים שעלולים להיעצר וקשורים בבירוקרטיה לא פשוטה הוא לקיחת המשכנתא. אם לא מספיק שמדובר בתהליך שהוא ממילא מאתגר, ארוך ולא פשוט – הרי שאם אי אפשר להגיע לפגישות פיזיות עם בעלי מקצוע, אין ספק שהתהליך עלול להימשך הרבה יותר זמן מהמתוכנן ולעיתים קרובות אפילו להיפסק לגמרי. יחד עם זאת, אין ספק שהעידן הטכנולוגי והדיגיטלי שאנו חיים בו כיום מאפשר לבצע פעולות בדרכים שונות ממה שהיינו רגילים עד כה ובזכות תוכנות או אפליקציות שונות אפשר להתגבר על הקשיים הפיזיים והלוגיסטיים ולהשלים בהצלחה את תהליך קבלת המשכנתא, גם בימי הקורונה המורכבים.
תוכן עניינים
איך מתגברים על איסור מפגשים?
גם כשמדובר על תהליך של לקיחת משכנתא – חשוב לדעת שמדובר בלא מעט פגישות ושלבים בדרך שיש בהם בעיקר מלל. לא בכל מפגש צריך לחתום או לראות מסמכים ולכן את מרבית המידע אפשר להעביר ללקוח על ידי שימוש באפליקציות תקשורת כאלה ואחרות – שיחות וידאו בוואטסאפ, אפליקציית זום או סקייפ הוותיקה. בכולם אפשר לנהל שיחה שבה רואים שני הצדדים זה את זה וכך אפשר להחליף מידע ובעצם להחליף את המפגש הפרונטלי. כאשר יושבים ליד המחשב קל יותר לראות דברים שמדובר בהם, יש אפשרויות של השתלטות מרחוק על המחשב של הלקוח על מנת לשתף אותו בקבצים, גרפים או נתונים ממחשבוני משכנתאות וכך אין הכרח במפגש פנים מול פנים ואפשר בהחלט להסתפק באפשרויות אלה, לפחות בשלבים המקדימים.
הידע, ההכרות והניסיון של יועץ בתחום המשכנתאות
אחרי שיחה או שתיים עם הלקוח דרך האפליקציות הייעודיות – יכול יועץ המשכנתא לעשות את החלק שלו והוא לברר לעומק אילו אפשרויות עומדות לרשותו של הלקוח שלו, זאת בהתאמה מלאה לרמת ההכנסות שלו, ליכולת ההחזר החודשי שהוא יעמוד בה, למצב האישי, המשפחתי או הבריאותי שלו וכמובן כל פרמטר אחר שיועץ המשכנתא יכול לחשוב עליו שייתכן ויהיה רלוונטי עבור הלקוח שלו. מההכרות שיש לו עם בנקים מסוימים או אפילו עם סניפים מסוימים של הבנקים – הוא יוכל לפנות ישירות אל מי שהוא חושב שממנו תתקבל ההצעה הטובה ביותר וכך יוכל לאסוף כמה הצעות כדאיות, משתלמות וכאלה שעשויות להתאים ללקוח. בשיחה מרחוק הבאה שלו הוא יוכל להציג בפני הלקוח את האפשרויות, יוכל להסביר את המשמעות של כל אחת ואחת מההצעות וכמובן להמליץ באיזו מהן יהיה הכי כדאי ונכון לבחור.
השלב שבו חייבים להגיע לבנק
כל עוד אין איסור גורף על יציאה מהבתים, הרי ששירותים שניתנים על ידי הבנקים נחשבים לחיוניים ולכן הסניפים המגוונים פתוחים ואפשר להגיע (גם אם שעות הפעילות מצומצמות יותר). מכיוון שאפשר לקבל הצעות מהסניפים השונים גם בלי להגיע אליהם – הרי שאפשר לשמור את היציאה מהבית ואת ההגעה אל הסניף רק לצורך החתימה על החוזה לאחר שנבחנו כל ההצעות ובליווי של יועץ המשכנתאות כמו צחי גרוסמן נבחרה ההצעה הטובה והנכונה ביותר. מה שבאמת חשוב זה לנשום עמוק ולא להיבהל או לחשוב בטעות שלאחר שתחלוף סכנת הקורונה יהיה צורך להתחיל את התהליך כולו מחדש וכך לאבד הצעות כדאיות שכבר התקבלו. בעזרת שימוש בטכנולוגיות לשיחה מרחוק – אפשר להמשיך את התהליך ללא חשש.

















































